Etiketter

torsdag 1 september 2011

Duktig tjej

För att ha gått igenom så mycket och bara vara två månader, det kallar jag för duktig tjej.
Det var inga gnäll eller skrik den första natten med skor och skena. Dock en sak som jag kände var komplicerat för min del, amningen. Hur i all världen ska hon ligga på sidan?
Min enda lösning var att klicka av skenan. När hon var färdig så var jag tvungen att klicka på igen, då var jag rädd att jag skulle väcka henne. Men nej jag klickade på skenan och hon susade gott. Efter tre timmar vaknade hon igen och var hungrig. Då var det bara att klicka av och klicka på.

Detta klickande på natten har funkat, fast det gäller ju att ha på skenan 23h/dygn. Som tur är hon en snabbätare, 10-15 min. Så vi slösar ingen tid utan skenan.

Jag frågade Aktivortoped om det var ok och det var det om hon åt så korta stunder.

Min snälla lilla tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar