Etiketter

onsdag 28 september 2011

Världen är liten

För någon dag sedan var jag på fd Babyland, Barnetshus numera. Där träffade jag på en  tjej som jag träffat på sjukhuset, våra barn blev gipsade samtidigt. Hon har en liten pojke som har vridfot på båda fötterna. Vi stod och pratade, det är roligt att byta erfarenheter och träffas igen eftersom man har något så ovanligt. Mitt i allt kom en dam fram och undrade om vi pratade om klumpfot??? Hon var där med sin dotter som har klumfot fast hon kan väl vara mellan 15-17 år. Hon berättade att hennes dotter var den första tjejen som de inte op, utan hon åkte in till Lunds universitetssjukhus med sin dotter varje dag och dr masserade foten. Det har inte stoppat henne från att spela fotboll. Väldigt intressant och trevligt.

1 kommentar:

  1. Hej
    Vilken fin liten tjej du har, det är roligt att läsa om andras vardag med klumpfot också.
    Jag kände detsamma om klänningar och strumpbyxor förra vintern när hon var gipsad det var ju inte så jättesnyggt när jag drog mönstrade strumpbyxor över gipsbenen :)Men det tar vi igen nu
    Hälsningar Stina

    SvaraRadera