Etiketter

torsdag 1 september 2011

Nya skor

Nya skor, nya problem tänkte jag. Nu har hon hunnit bli 4 månader och jag har hunnit i kapp bloggen så att vi hamnar i nuet. Vi fick nya skor, de gamla var så små och stortån stack utanför. Skorna fick samma inlägg som de gamla och det fungerade super i tre dagar. Sen åkte skon av på vridfoten.


Jag måste tillägga att varför foten inte riktigt passar i skon är att den har inte en riktig häl. Den formas av skon. Nu har man sett att formen på en häl har utvecklats och man ser resultat. Om man känner på vridfotens häl så är den mjukare en den vanliga foten.



Tillbaka på sjukhuset så fick vi ta bort hästsko inlägget och lägga i det gråa inlägget. Fungerade dock bara ett dygn, sen var vi tillbaka där vi började. Så jag tog av strumpan igen och nu sitter den där den ska sitta. Dessa skor är gjorda av skinn så jag kan tänka mig att en naken fot inte glider i skon utan att den sitter fast.


Skenan är nog gjord av plast och kolfiber, sa fråga för säkerhets skull. Sammtidigt som den är lätt så är den så otymplig när man lyfter upp sin bebis. det blir en hel vetenskap i början hur man ska lyfta och bära.



Här kan man se den silvriga haspen som man drar i samtidigt som man skjuter fram skon, så går den av.


Hålet är till för att se om foten sitter rätt. Hälen ska vara längst ner och mot skoväggen. På denna bild kan man se att skon inte sitter helt rätt men så här ser det ut när häen inte är helt färdig, utan kommer upp en bit. Därför tappar hon skon för det finns ingen häl som håller fast skon.


Något fint att titta på när man lyfter upp sina ben.

Hon luftar sina ben 30 min på morgonen när jag lämnar barnen på dagis och skola, sen 30 min på kvällen. Det fungerar fortfarande med klicka av och klicka på under natten, 2-3 gånger/natt.

4 månader 71cm och 8070g




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar