Etiketter

söndag 28 augusti 2011

Första Dagen

Nu har jag landat lite och nu känner jag att jag kan dela med mig av min historia.

Den 17 april föddes Malicen, vi fick en Stor chock när vi såg foten. Men barnmorskan lugnade oss och berättade att foten legat fel i magen men det kan man enkelt fixa till. Tänk att dessa barnmorskor inte kan bättre. Så enkelt är det inte men det visste vi inte då, utan lugnade oss och jag sa tur att det inte är något allvarligt som hjärtat.



Efter en stund satte ett blodbad igång, jag förlorade mycket blod och hade en massa folk springandes vid mig och fick dropp. Detta är rätt vanligt för TREDJE föderska fick jag reda på dagen efter. Eftersom sjuksköterskan skulle trycka på min mage flera gånger och det gjorde fruktansvärt ont så jag tiggde till mig my precious lustgas.

Sammanlagt förlossning och efter blev det 3h med intensiv lustgas, som dem sedan fick dra ur händerna på mig. Det var inte förlossningen som tog slut på mig, det var allt efteråt.

På eftermiddan fick jag åka in på BB med min skrikande vridfot.
Den här lilla tjejen var stor när hon föddes 4290g och 53cm, så hon var hungrig konstant. Men för lat att äta själv.
Natten var en mardröm eftersom jag var snus torr i halsen och varje gång jag somnade till så fick jag torrhosta som väckte mig konstant och mitt lilla knyte. Jag var helt slut kunde inte äta, fick lura mitt knyta med lite modersmålsersättning hela tiden. Jag var hes, drack mängder och mina ögon rann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar